فایل word گزارش يك مورد حمله انقباضي چشم به دنبال مصرف كلوزاپين

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

فایل word گزارش يك مورد حمله انقباضي چشم به دنبال مصرف كلوزاپين دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل word گزارش يك مورد حمله انقباضي چشم به دنبال مصرف كلوزاپين کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل word گزارش يك مورد حمله انقباضي چشم به دنبال مصرف كلوزاپين،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل word گزارش يك مورد حمله انقباضي چشم به دنبال مصرف كلوزاپين :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشكي اراك (ره‌ آورد دانش)

تعداد صفحات :6

مقدمه: حمله انقباضی عضلات چشم (Oculogyric crisis) یک نوع دیس تونی حاد ناشی از نورولپتیک محسوب می شود. این عارضه در مصرف داروهای آنتی سایکوتیک آتیپیک به خصوص کلوزاپین که دارای خواص آلتی کلینرژیک است نادر می باشد. در این مقاله یك مورد حمله انقباضی چشم به دنبال مصرف كلوزاپین گزارش شده است.مورد: بیماری که در این گزارش معرفی می شود خانم 25 ساله ای است که به دلیل توهمات شنوایی، سست شدن تداعی و بدبینی به اطرافیان با تشخیص اسکیزوفرنی تحت درمان قرار گرفت. وی به علت عدم پاسخ به داروهای آنتی سایکوتیک تی پیک تحت درمان با کلوزاپین قرار گرفت و بعد از آن دچار دفعات مکرر حمله انقباضی چشم شد که نهایتا با تجویز آنتی کلینرژیک (قرص آرتان) بهبود یافت.نتیجه گیری: در این مورد خاص، کلوزاپین مسول ایجاد دیستونی حاد به صورت حمله انقباضی چشم بوده است. هر چند این عارضه نادر است، باید به عنوان یک عارضه جانبی کلوزاپین مد نظر پزشکان باشد. بر اساس مورد گزارش شده، به نظر می رسد که قرص آرتان درمان مناسبی برای این عارضه باشد.
كلید واژه: کلوزاپین، حمله انقباضی چشم، دیستونی حاد ،آرتان

لینک کمکی