فایل word تدوين و طراحي الگويي براي ارايه بازخوردهاي كيفي در ارزشيابي از پيشرفت تحصيلي

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل word تدوين و طراحي الگويي براي ارايه بازخوردهاي كيفي در ارزشيابي از پيشرفت تحصيلي دارای 25 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل word تدوين و طراحي الگويي براي ارايه بازخوردهاي كيفي در ارزشيابي از پيشرفت تحصيلي  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل word تدوين و طراحي الگويي براي ارايه بازخوردهاي كيفي در ارزشيابي از پيشرفت تحصيلي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل word تدوين و طراحي الگويي براي ارايه بازخوردهاي كيفي در ارزشيابي از پيشرفت تحصيلي :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : نوآوري هاي آموزشي

تعداد صفحات :25

هدف این مقاله تهیه و تدوین الگویی برای ارایه بازخوردهای كیفی به دانش آموزان است. اهمیت و ضرورت: معاونت آموزش و پرورش عمومی وزارت آموزش و پرورش برای كاهش اثرات منفی بازخورد كمی در بهداشت روانی و یادگیری دانش آموزان، طرحی را با عنوان «ارزشیابی توصیفی» تهیه و پس از تایید شورای عالی، در مدت سه سال به صورت آزمایشی در برخی از مدارس ابتدایی مناطق آموزشی كشور اجرا كرد. در این طرح، بازخوردها به صورت توصیفی و با مقیاس درجه بندی (مقوله ای مرتب شده) به دانش آموزان ارایه می شد. نتایج ارزشیابی های به عمل آمده توسط خوش خلق و شریفی (1382 -84) نشان داد كه طرح «ارزشیابی توصیفی» به رغم تاثیر مثبت بر ارتقای بهداشت روانی دانش آموزان، نتوانسته است در ارتقای كیفی و حتی یادگیری آنان موثر باشد. یكی از دلایل مهم عدم موفقیت آن طرح، نبودن الگویی روشن برای ارایه بازخورد در مدارس بود. در این مقاله از تحقیق كیفی اسنادی استفاده شده است. جامعه آماری شامل 3 كتاب و 26 مقاله پژوهشی است. در پاسخ به دو سوال پژوهشی اساسی، ابتدا جایگاه بازخورد كمی در رویكردهای رفتاری و نیز رفتاری- شناختی بررسی شده و آن گاه بر اساس رویكرد سازنده گرایی، تعریفی روشن و جامع از مفهوم باخورد كیفی ارایه گشته است. در پایان، بر اساس عناصر تعریف بازخورد كیفی، یك الگوی مدون برای ارایه بازخورد به دانش آموزان طراحی و معرفی شده است. در الگوی بازخورد كیفی، دانش آموزان بر اساس باورهای انگیزشی و شناخت های قبلی خود، تكالیف تعیین شده معلم را تفسیر می كنند و به آن معنا می بخشند، سپس برای خود اهداف فردی و راهبردهای یادگیری ویژه طراحی می كنند. در این الگو، دانش آموزان در فراهم آوردن بازخورد برای یادگیری خود مشاركت فعال دارند. با اجرای منظم مراحل پیش بینی شده در الگوی بازخورد كیفی، برای دانش آموزان شرایطی فراهم می شود تا با انجام خودسنجی های مستمر، ضمن تقویت انگیزه تحصیلی درونی، خودنظم جویی یادگیری را در خود پرورش دهند و بر سطح كیفی آموخته هایشان بیفزایند .
كلید واژه: بازخورد كیفی، خود نظم جویی

لینک کمکی