فایل word شناسايي بخش هاي كليدي بر مبناي رويكردهاي سنتي و نوين طرف هاي تقاضا و عرضه اقتصاد

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل word شناسايي بخش هاي كليدي بر مبناي رويكردهاي سنتي و نوين طرف هاي تقاضا و عرضه اقتصاد دارای 29 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل word شناسايي بخش هاي كليدي بر مبناي رويكردهاي سنتي و نوين طرف هاي تقاضا و عرضه اقتصاد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل word شناسايي بخش هاي كليدي بر مبناي رويكردهاي سنتي و نوين طرف هاي تقاضا و عرضه اقتصاد،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل word شناسايي بخش هاي كليدي بر مبناي رويكردهاي سنتي و نوين طرف هاي تقاضا و عرضه اقتصاد :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهشهاي اقتصادي

تعداد صفحات :29

در این مقاله نشان می دهیم كه بدون ارزیابی دقیق زنجیره های تولیدی بخش تقاضا كننده (خریدار) و بخش عرضه كننده (فروشنده)،‌ اندازه گیری پیوندهای پسین (BL)، پیشین (FL) و شناسایی بخش های كلیدی در سیاست گذاری بخشی به آسانی امكان پذیر نیست. اهمیت این ارزیابی در دو رویكرد سنتی و نوین طرف تقاضا و عرضه اقتصاد مورد كنكاش قرار می گیرد. دو چالش اساسی یعنی همپوشانی همزمان بخش تقاضاكننده و بخش عرضه كننده در زنجیره های تولید و تحمیل وزن یكسان قراردادی "واحد" بردارهای تقاضای نهایی و ارزش افزوده در شناسایی بخش های كلیدی در رویكرد سنتی طرف تقاضا و عرضه اقتصاد برجسته می گردند.بررسی میزان انعطاف پذیری رویكرد نوین در اندازه گیری دقیق تر BL و FL با توجه به دو چالش مذكور، محورهای اصلی این مقاله را تشكیل می دهند. این موضوعات علی رغم پژوهش های متنوع در ایران مورد غفلت قرار گرفته اند. هر دو رویكرد بر مبنای جدول داده- ستانده آماری سال 1378 برای 54 بخش اقتصادی مورد سنجش قرار می گیرند.نتایج نشان می دهند كه بر مبنای معیارهای رویكرد سنتی، بخش های گروه انرژی و صنایع سنگین در گروه بخش های كلیدی قرار می گیرند. حال آنكه در رویكرد نوین، بخش های خدماتی نظیر خدمات توزیعی (بازرگانی و حمل و نقل جاده ای) به عنوان بخش های كلیدی ظاهر می گردند.
كلید واژه: رویكرد سنتی، رویكرد نوین، الگوی تقاضا محور لئونتیف، الگوی عرضه محور گش، پیوند كل، پیوند پسین، پیوند پیشین، زنجیره های تولید

لینک کمکی