فایل word ديدگاه اساتيد دانشگاه علوم پزشكي اهواز در مورد عوامل موثر بر تغييرات نمره ارزشيابي آنان

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل word ديدگاه اساتيد دانشگاه علوم پزشكي اهواز در مورد عوامل موثر بر تغييرات نمره ارزشيابي آنان دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل word ديدگاه اساتيد دانشگاه علوم پزشكي اهواز در مورد عوامل موثر بر تغييرات نمره ارزشيابي آنان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل word ديدگاه اساتيد دانشگاه علوم پزشكي اهواز در مورد عوامل موثر بر تغييرات نمره ارزشيابي آنان،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل word ديدگاه اساتيد دانشگاه علوم پزشكي اهواز در مورد عوامل موثر بر تغييرات نمره ارزشيابي آنان :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام هاي توسعه در آموزش پزشكي

تعداد صفحات :9

زمینه: حساسیت امر آموزش و توجه به فرآیندهای آموزشی در دانشگاه ها، ضرورت ارزشیابی را كه بهبود کیفیت آموزش و در نهایت بهبود كارایی و اثربخشی سیستم آموزشی كشور را به دنبال خواهد داشت، مورد تاكید قرار داده است. هر ساله در دانشگاه علوم پزشكی اهواز ارزشیابی آموزشی اساتید از دیدگاه دانشجویان، توسط مركز مطالعات دانشگاه انجام و به اطلاع اساتید رسانده می شود.هدف: این مطالعه به منظور بررسی دیدگاه اساتید غیربالینی دانشگاه علوم پزشكی اهواز در مورد عوامل موثر در افزایش و یا كاهش نمرات ارزشیابی آنان از طریق نظرخواهی از دانشجویان صورت گرفته بود، انجام شد.روش كار: در این مطالعه توصیفی كه در سال تحصیلی 83-82 صورت گرفت، جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه ای پژوهشگر- ساخته، استفاده شد. از 130 پرسشنامه توزیع شده، 72 درصد آنها تكمیل و عودت داده شد.یافته ها: نتایج حاصل از این بررسی نشان داد كه حدود نیمی (52.3 درصد) از اساتید نمره ارزشیابی را نسبت به سال گذشته كسب كردند. در بین علل افزایش نمره ارزشیابی از دیدگاه اساتید، به ترتیب "توانایی و تسلط بیشتر بر محتوای درسی" (46 درصد)، "توجه به مقطع تحصیلی دانشجویان" (26 درصد) و "اطلاع از نتایج ارزشیابی" ‌(23 درصد)، بیشترین مواردی بودند كه اولویت اول را به خود اختصاص دادند. "شركت در كارگاه های آموزش پزشكی" (75 درصد)،‌ "افزایش امكانات آموزشی (71 درصد) و "تغییر رفتارهای اجتماعی" (68 درصد) بیشتر از موارد دیگر در اولویت چهارم به بعد قرار داشتند. در این مطالعه 37.4 درصد از اساتید، نمره ارزشیابی پایین تری را نسبت به سال قبل كسب كردند. این دسته از اساتید به ترتیب "تعطیلات مكرر در طول ترم " (49 درصد)، "نوع درس و ماهیت آن " (37 درصد) و نیز "عدم صداقت و غرض ورزی دانشجویان" (34 درصد) را به عنوان بیشترین اولویت اول كاهش نمرات ارزشیابی قلمداد كردند. از نظر اساتید "زمان نامناسب تشكیل كلاس ها" (91 درصد) از عوامل بی تاثیر و یا اولویت چهارم به بعد در كاهش نمرات ارزشیابی بود.نتیجه گیری: به منظور ارتقای سطح آموزشی در دانشگاه، به نقطه نظرات اعضای هیات علمی و تلاش در جهت رفع مشكلات و موانع آموزشی توجه بیشتری شود.
كلید واژه: نمره ارزشیابی، نظرات، اساتید، دانشگاه علوم پزشكی

لینک کمکی